Wat staat er in een website scan rapport?
U ontvangt van een ons een uitgebreid rapport met analyse en aanbevelingen. Maar liefst (60!) pagina's lang. Hieronder staat een overzicht van een aantal onderdelen. Om alles hier neer te zetten zou eenvoudig te lang duren.
Uw website wordt met die van uw concurrenten vergeleken voor een bepaald zoekwoord.
U dient niet alleen te weten hoe uw eigen website het doet op basis van een bepaald zoekwoord. Vergeet niet dat zoekmachines een vergelijking maken tussen websites. Het is daarom waardevol te weten hoe u zich verhoudt tov uw concurrenten. Wat doet uw website beter dan uw concurrenten, en wat doen zij beter? En vooral: aanbevelingen ter verbetering.
Voldoet uw website aan de voorwaarden om in de top 10 van Google te komen?
U krijgt via het rapport inzicht in de voorwaarden voor het bepalen van een top10 positie in Google. Dit wordt als percentage weergegeven. Hoe hoger het percentage, hoe beter uw website het zal doen in zoekmachines.
Hoe zijn de zoekwoorden vertegenwoordigd in uw titels
De titel is de tekst binnen de <titel>...</titel> tags in de website code. Dit gedeelte van het rapport kijkt hoe bepaalde zoekwoorden in de titels van uw pagina's terugkomen, en hoe belangrijk dit voor zoekmachines is. De titel 'tags' zijn een van de zaken waar zoekmachines naar kijken om uw website te analyseren en indexeren.
Globale link populariteit van web site
Link populariteit is het totale aantal webpagina's die via een link verbonden zijn met uw website.
Het aantal pagina's die naar uw site linken is minder belangrijk dan de kwaliteit van de webpagina's die naar uw site gaan. Alle belangrijke zoekmachines nemen de kwaliteit en de inhoud van deze links in overweging. Het idee achter link populariteit is dat u goede inhoud moet bieden waardoor andere websites naar de uwe linken. Hierdoor kunnen zoekmachines uw website beter in kaart brengen.
Link tekst van binnenkomende links
De binnenkomende links zijn links van andere websites naar uw site. De link teksts zijn feitelijk de titels van de links naar uw site. Zoekmachines overwegen op basis hiervan de relevantie van uw site. Nochtans, het aantal links is minder belangrijk als de overeenkomst van de teksten van de links en de tekst die op de betreffende pagina staat. Vaak is dit een onderbelicht aspect van het genereren van links naar uw site.
Trefwoorden in body tekst
De body tekst is de tekst in uw webpagina die door mensen met webbrowsers kan worden gezien. De zichtbare tekst is op een webpagina, en dit kan de zoekmachine voor u indexeren.
De statistieken omvatten alle informatie met ook spaties en leestekens. De trefwoorden zijn de relevante woorden waarop gezocht wordt. Hoe vaak komen deze in uw pagina's terug?
Tenslotte
Een goede indexering van uw website hangt van veel factoren af. U heeft een aantal voorbeelden gezien van de verschillende onderdelen van het rapport dat u van ons ontvangt. Wil u meer weten? Dan kunt u hier met ons contact opnemen voor een scan.